הפונקציות העיקריות:
מד המהירות: נותן את מהירות הסירה העכשווית, וניתן גם לראות את ממוצע המהירות הטוב ביותר על פני 10 שניות.
המצפן: מציג את כיוון התנועה האמיתי של הסירה, בלי קשר לאן פונה החרטום, ובלי צורך לאפס את היחידה ביחס לסירה כמו שנדרש במצפן מגנטי רגיל, כיוון שהוא מחשב את כיוון התנועה בין מדידות מיקום לפי GPS ולא לפי השדה המגנטי של כדה"א. מצויין כאשר יש במים זרם משמעותי.
מצפן טקטי: מציג את זווית הסירה ביחס לרוח. נתון הרוח מוגדר לSC-1 בתהליך פשוט ע"י השייט. משמש, כמו במצפן רגיל, להבחנה בחילופי רוח.
VELOCITY MADE GOOD: נתון הVMG מייצג את המהירות שבה מתקדמת הסירה במעלה הרוח או במורדה, ביחס לכיוון הרוח שהגדיר השייט. דרך טובה לדעת אם, למשל, הסירה מפליגה חד מדי או קהה מדי בקדמית.
שעון זינוקים: אפשר לתכנת אותו לסוגים שונים של סדרות אותות לקראת זינוק. מציג ונותן התראה קולית בהתאם לזמנים, עם אפשרויות לסנכרון עם האותות בפועל של סירת השיפוט.
מרחק לקו הזינוק: עוברים עם הסירה סמוך לסירת השיפוט וסמוך למצוף קו הזינוק, ומסמנים אותם לSC-1. המכשיר יציג את המרחק הקצר ביותר לקו זה, במטרים או באורכי סירה. וכן...אפשר להזין אליו את המרחק ממקום ההתקנה לקצה הסירה.
המכשיר אוגר את נתוני המיקום, המהירות והכיוון בכל שתי שניות, ויכול להכיל כ40 שעות של הפלגה.
כשמסיימים ומגיעים לחוף, מחברים את המכשיר למחשב PC, ובעזרת תוכנה שמסופקת עם המכשיר ניתן לשחזר בדיוק את מסלול הסירה על פני מפה או תצלום אווירי או לוויני. אם יש כמה סירות, אפשר לשים את כולם על המפה וללמוד הרבה.
כמה עולה התענוג? בארה"ב 400 דולר, ועוד 60 דולר לאביזר התקנה על מוט הספינקר בקטמרן. יש עוד אפשרויות התקנה אבל זו נראית לי הכי טובה.
שורה תחתונה: גדג'ט מצויין עם פונקציות חשובות. סימני השאלה בעיני הם לגבי היכולת לראות היטב את התצוגות מן הטרפז כאשר הSC מותקן על מוט הספינקר, והיכולת המעשית לתפעל ולעבור בין הפונקציות השונות בזמן הפלגה.
אתר (כולל חנות מקוונת): http://www.velocitek.com/
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה