חוק 26- תהליך זינוק
תהליך הזינוק יתבצע בהתאם לסימונים בטבלה הבאה. האותות הקוליים אינם מחייבים, ועשויים לא להינתן כלל. האותות הקובעים הם האותות החזותיים (דגלים).
דגל הדגם המקובל במחוזותינו לקטמרנים הוא דגל B (ריבוע אדום), אבל בהוראות התחרות אפשר לקבוע דגל אחר. אפשר גם בהוראות התחרות לקבוע תזמון אחר להנפת דגל הדגם.
דגל ההכנה הוא בדרך כלל דגל I, כפי שמופיע בטבלה, והוא מציין שהזינוק נעשה על פי חוק 30.1 (נגיע אליו בהמשך הרשומה). אבל, בחוקת השייט ניתן לערוך זינוקים לפי כללים אחרים ( חוקים 30.2, 30.3) והם מסומנים בדגלים אחרים.
חוק 27.2- פעולות וועדת התחרות לפני זינוק
ניתן להזיז את סימוני הזינוק רק עד מועד הנפת אות ההכנה. כלומר, החל מ4 דקות לזינוק ועד לזינוק אין וועדת התחרות יכולה לשנות את סימון הקו.
חוק 27.3- דחייה או ביטול של תחרות
ניתן לבטל או לדחות תחרות עד מתן אות הזינוק.
חוק 28- ביצוע מסלול התחרות
חוק 28.1- סירה תזנק, תעבור כל סימון מצידו הנכון, בסדר הנכון, ותסיים, כך שהנתיב שביצעה מהזינוק ועד הסיום, אם ישורטט, יתאר מסלול אשר
1) יעבור כל סימון בצד הנכון
2) יקיף כל סימון שנדרש
3) יחלוף בכל שער מכיוון הסימון הקודם
לסירה מותר לתקן כל טעות שעשתה בכדי לעמוד בדרישה זו.
הסירה אינה חייבת לחצות את קו הסיום (די בכך שחלק ממנה הגיע לקו).
חוק 29- החזרות
חוק 29.1- החזרה אישית.
אם בעת מתן אות הזינוק חלק מן הסירה או ציוותה נמצא מעבר לקו הזינוק, או הפרה את חוק 30.1, וועדת התחרות תניף דגל X ותשמיע אות קולי יחיד. הדגל יישאר מונף עד שכל הסירות שביצעו את ההפרה יהיו בחזרה בצד שלפני הזינוק, אבל לא יותר מ4 דקות או עד דקה לפני הזינוק הבא.
חוק 29.2- החזרה כללית.
אם וועדת התחרות אינה יכולה להבחין מי הסירות שביצעו עבירה וחצו את קו הזינוק לפני הזמן, או שחלה טעות בתהליך הזינוק, וועדת התחרות תניף דגל החזרה כללית (נקרא גם מחליף ראשון) ותשמיע שני אותות קוליים קצרים. על כל הסירות לחזור ולהיערך לזינוק מחדש. אות ההתראה יינתן דקה אחת לאחר הורדת דגל ההחזרה הכללית.
חוק 30.1- חוק הדקה
אם מוצג דגל I בתהליך הזינוק, וחלק כלשהוא מהסירה, ציודה או ציוותה נמצאים מעבר לקו הזינוק או המשכו במהלך הדקה שלפני הזינוק, אזי על הסירה להפליג לאחר מכן מצד המסלול אל עבר אחד מהמשכיו של קו הזינוק, לחזור אל צד טרום הזינוק ואז לזנק.
חוק 31- נגיעה בסימון
בתחרות, סירה לא תיגע בסימוני קו הזינוק לפני הזינוק, לא תיגע בסימוני המסלול ולא תיגע בסימוני קו הסיום לאחר שסיימה.
במידה וסירה עברה על חוק זה, עליה לבצע ענישה עצמית על פי חוק 44.1.
חוק 32.2- קיצור מסלול
במידה וועדת התחרות החליטה על קיצור המסלול, היא תניף דגל S עם שני אותות קוליים. קו הסיום יהיה:
1) בסימון של המסלול, בינו לבין סירה המציגה דגל S.
2) בקו אותו אמורות הסירות לחצות בכל הקפה של המסלול.
3) בין סימוני שער בו אמורות הסירות לעבור.
קיצור המסלול יסומן לפני שהסירה הראשונה חוצה את קו הסיום.
חוק 44.1- ביצוע עונש
סירה תבצע עונש של שני סיבובים אם עברה על חוק מפרק 2, או עונש של סיבוב אחד אם עברה על חוק 31. הוראות התחרות יכולות להגדיר ענישה אחרת. בכל מקרה:
1) סירה שביצעה עבירה על חוק מפרק 2 ועל חוק 31 באותו אירוע אינה צריכה לבצע עונש על העבירה על חוק 31.
2) אם הסירה גרמה נזק או השיגה יתרון משמעותי עקב העבירה שביצעה, עונשה יהיה לפרוש.
חוק 44.2- עונש של סיבוב אחד ושל שני סיבובים
את העונש יש לבצע מוקדם ככל האפשר, אחרי התרחקות למרחק בטוח מסירות אחרות. סיבוב עונש אחד מבוצע ע"י סיבוב אחד מול הרוח ומהפך אחד. כאשר העונש מבוצע בקרבת קו הסיום, על הסירה לסיימו כאשר היא כולה לפני קו הסיום, לפני שהיא מסיימת את התחרות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה