נניח שקבוצת סירות מפליגה במפנה ימני בקדמית, כולן לכיוון הLAYLINE למצוף הקדמית (למי ששכח, הLAYLINE זהו הקו שאם מפליגים לאורכו מגיעים למצוף. בערך 45 מעלות מכיוון הרוח האמיתית).
ישנן שלש אפשרויות לביצוע הסיבוב (הסירה הירוקה באיורים):אפשרות 1: להסתובב למפנה שמאלי לפני הגעה לLAYLINE, גם אם המשמעות היא שצריך לפנות דרך לסירות אחרות שנמצאות במפנה ימני.
אפשרות 2: להמשיך עד הLAYLINE ולהסתובב, גם אם צריך לפנות דרך לכמה סירות.
אפשרות 3: לעבור את הLAYLINE, להסתובב למפנה שמאלי אחרי שהסירות האחרות הסתובבו (אין צורך לפנות דרך).
מה הבחירה הנכונה?
רמז- לשייטים מנוסים יש אימרה: "ראשון לLAYLINE, אחרון למצוף".
השייט החכם ייבחר באפשרות 1, ויהיה במצב של WIN-WIN, למרות שהיה צריך לפנות דרך לכמה סירות. הוא יגיע לפניהם לLAYLINE שבצד השני, ויפגוש אותם שוב ליד המצוף, אלא שאז הוא יהיה במפנה ימני והם בשמאלי (סירה ירוקה).
מי שייבחר באופציה 2 ימצא עצמו מגיע למצוף במפנה שמאלי ומבצע את "גישת הקמיקזה", שזה סיבוב של 180 מעלות כאשר אין לו שום זכות דרך (אסור לו להסתובב בתוך תחום של 2 אורכי סירה מהמצוף לפני החרטום של סירה במפנה ימני).
בנוסף לכך, כל חילוף רוח יפעל לטובת מי שבחר באופציה 1 ונגד מי שבחר באופציה 2. אם יש חילוף ירידה, מי שבחר באופציה 1 יהיה קדימה בגלל שהחילוף הוא לכיוונו. הוא יגיע מוקדם יותר לLAYLINE השני (הימני באיורים), יסתובב ויגיע למצוף. אם יש חילוף עליה, הLAYLINE יתקרב לשייטי אופציה 1, בעוד ששייטי אופציה 2 ימצאו עצמם מעבר לLAYLINE (כלומר הפליגו מרחק גדול מדי ומיותר). למי שצריך תזכורת על חילופי רוח והשפעתם, ראו רשומה קודמת בבלוג בנושא.
ומה לגבי אופציה 3? זו כמובן קטסטרופה אמיתית. אמנם לא צריך לפנות לאף אחד (למעט אלה שכבר הגיעו למצוף והתחילו את הלג הבא במפנה ימני), אבל מפליגים מרחק גדול יותר שלא לצורך, ומגיעים למצוף ב"גישת קמיקזה" משופרת (יותר מ180 מעלות סיבוב...).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה