יום ראשון, 20 בספטמבר 2009

חוקת השייט 2009- פרק 2- כשסירות נפגשות (חלק ה')

מספר חוקים נוספים שנוגעים לכללי פינוי הדרך כאשר סירות נפגשות במצבים שונים.

חוק 21: טעות בזינוק, ביצוע עונש, תנועה לאחור



כאשר חוק 21 בתוקף, החוקים מחלק א' (10,11,12,13) אינם תקפים!

חוק 21.1:

סירה שמפליגה לכיוון צד טרום הזינוק של קו הזינוק או המשכו, אחרי הישמע אות הזינוק שלה, על מנת לזנק או על מנת למלא אחר חוק 30.1 (עוסק בחוק הדקה, נגיע אליו), תשמור מרחק מסירה שאינה עושה כן עד שהיא כולה בצד טרום הזינוק של הקו. המשמעות היא שסירה אשר עושה דרכה על מנת לזנק מחדש אין לה זכויות ועליה לפנות דרך לכל שאר הסירות שזינקו, ולא חשוב מה המפנה שלה או מי מעל הרוח ושאר החוקים של חלק א'.

חוק 21.2:

סירה שמבצעת עונש תפנה דרך לסירה שאינה עושה כן.


חוק 21.3:

סירה שנעה לאחור ע"י הפיכת המפרשים תפנה דרך לסירה שאינה עושה כן.

חוק זה רלוונטי במיוחד לשלבי טרום הזינוק, בהם לעיתים סירות נעות לאחור על מנת לשמור על מיקומן באיזור קו הזינוק. בצד הרווח הטקטי שתנועה כזו נותנת, צריך לזכור שלסירה הזו אין זכויות ועליה לפנות דרך לכל סירה שאינה עושה כמוה.


חוק 22: סירה הפוכה, תקועה על שרטון או עוסקת בהצלה

במידת האפשר, סירה תימנע מסירה שהתהפכה, או טרם חזרה לשליטה אחרי התהפכות, מסירה עוגנת או תקועה על שרטון, או מסירה שמסייעת לאדם או לסירה במצוקה. סירה נחשבת הפוכה כאשר קצה התורן שלה נוגע במים.

כאשר חוק 22 בתוקף, החוקים מחלק א' אינם תקפים!


חוק 23: הפרעה לסירה אחרת

חוק 23.1: במידת האפשר, סירה שאינה מתחרה לא תפריע לסירה שמתחרה.

חוק 23.2: מלבד כאשר היא מפליגה בקורס הנכון שלה, סירה לא תפריע לסירה שמבצעת עונש או מפליגה בלג אחר.





אין תגובות:

רשומות פופולריות