תת פרק C- סביב סימונים ומכשולים
חוקי תת הפרק אינם תקפים לסימון של קו זינוק ולחבל העוגן של סימון זה, מהזמן שבו סירות מתקרבות אליו כדי לזנק ועד אחרי הזינוק.
כאשר חוק 20 בתוקף, חוקים 18 ו19 אינם תקפים.
יצויין כי אלו החוקים היותר בעייתיים בחוקת השייט, ולכן רשומה זו תדון רק בחוק 18.
חוק 18- מרחב תמרון בסימון (MARK ROOM):
חוק 18.1: מתי חוק 18 תקף.
חוק 18 תקף בין סירות הנדרשות לעבור סימון על אותה דופן, ולפחות אחת מהן נמצאת בתוך האיזור. למרות זאת, הוא אינו תקף כאשר
א) הסירות בקדמית במפנים שונים
ב) הסירות במפנים שונים, והקורס הנכון של אחת מהן, אך לא שתיהן, הוא לבצע סיבוב מול הרוח
ג)בין סירה שמגיעה לסימון לבין סירה שעוזבת אותו
או
ד) אם הסימון הוא מכשול מתמשך, שאז חוק 19 תקף.
חוק 18.2- מתן מרחב תמרון במצוף.
א) כאשר סירות נמצאות בחיפוי, הסירה החיצונית צריכה לתת מרחב תמרון במצוף לסירה הפנימית, למעט אם חוק 18.2 ב) תקף (הסעיף הבא).
ב) אם סירות נמצאות בחיפוי כאשר הראשונה מביניהן נכנסת לאיזור, הסירה החיצונית באותו רגע צריכה לתת לפנימית מרחב תמרון במצוף מרגע זה ואילך. אם סירה היתה בבירור מלפנים בהגיעה לאיזור, הסירה שהיתה בבירור מאחור באותו רגע צריכה לתת מרחב תמרון בסימון מרגע זה ואילך.(כלומר, רגע ההחלטה למי מגיע מרחב תמרון במצוף הוא רגע הכניסה של הסירה הראשונה לאיזור של שלושה אורכי סירה. אם המצב בין הסירות השתנה לאחר רגע זה אין לכך השפעה על הזכויות והחובות של הסירות)
ג) כאשר סירה נדרשת לתת מרחב תמרון בסימון לפי חוק 18.2 ב), היא תמשיך לעשות כך גם אם לאחר מכן לא מתקיים יותר חיפוי או נוצר חיפוי אחר. למרות זאת, אם אחת מהסירות חולפת מול הרוח (מחליפה מפנה) או הסירה הזכאית למרחב תמרון עוזבת את האיזור, חוק 18.2 ב) אינו תקף עוד.
ד) אם יש ספק סביר אם סירה השיגה או שברה חיפוי בזמן, ההנחה היא שהסירה לא עשתה כן.
ה) אם סירה השיגה חיפוי פנימי ממצב שהיתה בבירור מאחור ו, מהרגע שהחיפוי החל, הסירה החיצונית אינה יכולה לאפשר מרחב תמרון במצוף, היא (החיצונית) אינה חייבת לעשות כן.
חוק 18.3- סיבוב מול הרוח בעת הגעה לסימון
אם שתי סירות מגיעות לסימון במפנים שונים, ואחת מהן (סירה א') משנה מפנה, וכתוצאה מכך חוק 13 תקף לגביה בתוך האיזור כאשר הסירה השניה (סירה ב') מגיעה (FETCHING) לסימון, חוק 18.2 אינו תקף. הסירה ששינתה מפנה (סירה א')
א) לא תגרום לסירה השניה (סירה ב') להפליג חד יותר מקדמית על מנת להימנע מליצור עימה מגע, או תגרום לה לא להגיע לסימון בדופן הנכונה,
וגם
ב) (סירה א') תיתן לסירה השניה (סירה ב') מרחב תמרון במצוף אם נוצר חיפוי ביניהן והסירה השניה היא הפנימית.
חוק 18.4- סיבוב עם הרוח (מהפך, GYBE) בעת הגעה לסימון
כאשר סירה בחיפוי בעלת זכות דרך, פנימית למצוף, צריכה לבצע מהפך בכדי להפליג בקורס הנכון שלה, היא תפליג מעבר למצוף רק כמה שנדרש על מנת לבצע את המהפך ולהפליג בקורס הנכון. חוק זה אינו תקף כאשר הסימון הוא שער.
חוק 18.5 - זיכוי
כאשר סירה מנצלת מרחב תמרון במצוף לו היא זכאית, היא תזוכה
א) אם, כתוצאה מכך שסירה אחרת לא נתנה לה מרחב תמרון, היא עוברת על חוק מתת-פרק A (חוקים 10 עד 13),
או
ב) אם, בהקיפה את הסימון בקורס הנכון שלה, היא עוברת על חוק מתת-פרק A או על חוקים 15, 16.
המשמעות היא שכאשר לסירה מגיע מרחב תמרון במצוף, יש לכך עדיפות על החוקים האחרים החלים כאשר סירות נפגשות, למעט חוק 14 (הימנעות ממגע).
שייט במפרשית קטמרן הוא שילוב של אתגר ספורטיבי עם ניקוי ראש אמיתי. בבלוג זה תימצאו מאמרים מקצועיים, טיפים וגם סיפורים, בכל הקשור לענף הספורט המדהים הזה.החומר מיועד לשייטים מתחילים ושייטים מנוסים כאחד, ואני מקווה שכל אחד ימצא את המתאים לו בבלוג. אתם מוזמנים לכתוב תגובות, ולהירשם כמנויים על מנת לקבל את פרסומי הבלוג הבאים.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
רשומות פופולריות
-
רשומה זו לקוחה בחלקה מהמגזין Catamaran Sailor, היוצא לאור ע"י ריק וויט (Rick White ), באדיבותו ובאישורו של ריק. הרשומה דנה בחילופי רוח ...
-
הקטמרנים בכלל, והסירות של 18 ו20 רגל בפרט, הן סירות עם שטח מפרשים גדול שמעניק להן את המהירות הנהדרת שלהן. בכדי להפליג בכל עוצמות הרוח, החל מ...
-
תחרות מתחילה בזינוק, למי שלא ידע. תוצאה טובה בסיום תחרות מתחילה בזינוק טוב. הזינוק דורש שליטה טובה בסירה, עבודת צוות, אסטרטגיה, טקטיקה, תיזמ...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה