מבחינת השייט התחרותי, חוקים אלה תקפים לסירות בזמן, לפני ואחרי תחרות.
תת פרק A: זכות הדרך RIGHT OF WAY
לסירה יש זכות דרך כאשר סירה אחרת נדרשת לשמור מרחק ממנה (לכל המונחים המודגשים, ראה הגדרה ברשומה העוסקת בהגדרות). עם זאת, חלק מהחוקים בפרק זה מגבילים את פעולותיה של סירה שלה זכות דרך.
חוק מס'10 -סירות במפנים שונים:
כאשר סירות נמצאות במפנים שונים, סירה במפנה שמאלי תשמור מרחק מסירה במפנה ימני.
איך יודעים בזמן ההפלגה אם המצב מחייב לשנות קורס בכדי לפנות דרך, על פי חוק 10? לתשובה קוראים תנועה יחסית: אם הסירות עתידות להיפגש, הן יראו אחת את השניה בכיוון קבוע כאשר הטווח מתקצר והולך. אם הכיוון לסירה השניה משתנה בהתמדה ימינה, היא תחלוף מימין, ואם הוא משתנה בהתמדה שמאלה, היא תחלוף משמאל. השיטות הפרקטיות הן להסתכל מנקודה קבועה בסירה שלכם, דרך עצם קבוע על הסירה שלכם, על נקודה קבועה בסירה השניה. אם הסירה ממשיכה להופיע על אותו קו במשך יותר מכמה שניות אתם בקורס התנגשות. דרך שניה היא להסתכל על הסירה השניה ועל רקע של חוף מאחוריה. אם הסירה השניה נראית עומדת ביחס לרקע, אתם בקורס התנגשות. אם נראה שהחוף נע לצד מסויים ביחס לסירה עליה צופים, הסירה נעה בכיוון ההפוך ביחס אליכם. באיור הבא מודגמים המצבים השונים, פעם במבט המתאר את התנועה האמיתית של הסירות על המים, ופעם בראיית השייט הנמצא על אחת הסירות.
חוק מס' 11- סירות באותו מפנה, בחיפוי:
כאשר סירות נמצאות באותו מפנה ובחיפוי, הסירה שמעל הרוח תשמור מרחק מהסירה שמתחת לרוח.
חוק מס'12- סירות באותו מפנה, ללא חיפוי:כאשר סירות נמצאות באותו מפנה, ללא חיפוי, הסירה שנמצאת בבירור מאחור תשמור מרחק מן הסירה שנמצאת בבירור מלפנים.
חוק מס' 13- בזמן סיבוב מול הרוח (TACKING):אחרי שסירה עברה את המצב שבו היא נמצאת מול הרוח, היא תשמור מרחק מסירות אחרות עד אשר היא תימצא בקורס לקדמית. בזמן זה, חוקים 10, 11, 12 לעיל אינם תקפים. אם שתי סירות נמצאות בזמן סיבוב באותו זמן, הסירה שנמצאת על דופן שמאל של רעותה או שנמצאת מאחוריה נדרשת לשמור מרחק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה