יום שני, 13 באפריל 2009

חוקת השייט 2009- הגדרות

פרק ההגדרות מופיע בסוף קובץ החוקים, אבל בשביל הבנה טובה יותר של החוקים בחרתי להתחיל ממנו. הרשומה אינה כוללת את כל ההגדרות, אלא רק את אלה שמצאתי לנכון לכתוב עליהן. היכן שמוזכרים חוקי שייט, הם יידונו ברשומות הבאות.

Clear Astern and Clear Ahead; Overlap חיפוי, בבירור מלפנים, בבירור מאחור:

סירה א' היא בבירור מאחור ביחס לסירה ב' כאשר גוף סירה א' (וכל חלק מציודה שנמצא במצבו הרגיל) נמצא מאחורי קו שנמתח בניצב לנקודה האחורית ביותר של גוף סירה ב' (וכל חלק מציודה הנמצא במצבו הרגיל). סירה ב' תיקרא במצב זה בבירור מלפנים. הסירות הן במצב של חיפוי כאשר אף אחת מהן אינה בבירור מאחור.

מצב של חיפוי (בין סירה א' לסירה ב') מתקיים גם כאשר סירה שלישית נמצאת ביניהן, והיא במצב של חיפוי עם כל אחת מהן.המונחים הללו תקפים עבור סירות המפליגות באותו מפנה. הם אינם תקפים לסירות במפנים מנוגדים למעט כאשר חוק 18 (מרחב תמרון בסימון, MARK ROOM) תקף ולמעט כאשר שתי הסירות מפליגות בזווית של יותר מ90 מעלות מן הרוח האמיתית.




FETCHING הגעה, השגה:

סירה מגיעה (FETCHING) לסימון אם היא במצב שבו היא תעבור מעל הרוח ביחס לסימון ותשאירו על הדופן הנכונה מבלי לשנות את המפנה שלה.




FINISH ,סיום:

סירה מסיימת כאשר כל חלק מגוף הסירה, ציודה או ציוותה, חוצים את קו הסיום בכיוון של מסלול השייט מהמצוף האחרון, בפעם הראשונה, או אחרי שהסירה מבצעת עונש תחת חוק 44.2 (ידובר עליו בעתיד) או אחרי תיקון טעות בקו הסיום לפי חוק 28.1.


KEEP CLEAR, שמירת מרחק:

סירה א' שומרת מרחק מסירה ב' אם סירה ב' יכולה להפליג בקורס שלה ללא צורך בנקיטת פעולה למניעת התנגשות, ואם הסירות בחיפוי, הסירה שמתחת לרוח יכולה לשנות קורס לעלייה או ירידה מבלי שמייד ייווצר מגע עם הסירה שמעל הרוח.




LEEWARD AND WINDWARD, מתחת לרוח ומעל לרוח:

צד הסירה שמתחת לרוח הוא אותו צד שהוא, או אם הסירה נמצאת מול הרוח אותו צד שהיה, רחוק מן הכיוון ממנו באה הרוח. אם הסירה מפליגה ישירות במורד הרוח, הצד שמתחת לרוח הוא הצד בו נמצא המפרש הראשי. הצד השני הוא הצד שמעל הרוח. כאשר שתי סירות באותו מפנה נמצאות בחיפוי, זו שנמצאת בצד שמתחת לרוח ביחס לשניה היא הסירה שמתחת לרוח. הסירה השניה היא הסירה שמעל הרוח.


MARK ROOM, מרחב תמרון בסימון (מצוף):

מרחב תמרון לסירה להפליג לעבר הסימון, ואז להפליג בקורס הנכון (ראה להלן) שלה כאשר היא בסימון. למרות זאת, מרחב התמרון אינו כולל מקום לביצוע סיבוב אלא אם הסירה נמצאת במצב שהיא בחיפוי מעל הרוח ופנימית לסירה שצריכה לאפשר מרחב תמרון בסימון.




OBSTRUCTION, מכשול:

עצם (שאינו סימון או סירת השיפוט) שסירה אינה יכולה לחלוף מבלי לשנות קורס, אם הפליגה ישירות אליו או למרחק אורך סירה אחד ממנו. מכשול הוא גם עצם שניתן לחלוף בביטחה רק מצידו האחד ואיזור שצויין כמכשול בהוראות השייט. סירה בתחרות אינה מכשול לסירות האחרות, למעט אם הן צריכות לשמור מרחק ממנה, לתת לה מרחב תמרון במצוף או (אם חוק 22 בתוקף) להימנע ממנה. כלי שייט העושה דרכו במים, ובכלל זה סירה שמתחרה, לעולם אינם מכשול מתמשך.


PROPER COURSE, הקורס הנכון:

הקורס שסירה תפליג לסיום בהקדם האפשרי ובהעדר סירות אחרות בהן דן החוק הספציפי העושה שימוש במונח הקורס הנכון. לסירה לפני זינוק אין קורס נכון.


ROOM, מרחב:

מרחב אותו צריכה סירה, בתנאים הקיימים, לבצע תמרון על פי כללי הימאות הטובה.


START, זינוק:

סירה מזנקת כאשר, אחרי שהיתה לגמרי בצד שלפני קו הזינוק בזמן או אחרי אות ההזנקה, כל חלק מגופה, ציודה או הצוות שלה חוצה את קו הזינוק בכיוון של הסימון הראשון.


PORT TACK מפנה שמאלי, STARBOARD TACK מפנה ימני:

סירה נמצאת במפנה שמאלי או במפנה ימני בהתאם לצד שמעל לרוח.


ZONE, איזור:

התחום בקרבת סימון במרחק שלושה אורכי סירה של הסירה הקרובה ביותר אליו. סירה נמצאת באיזור כאשר כל חלק מן הגוף שלה נמצא בו.

הערה: בהוראות השייט של תחרות ספציפית אפשר לשנות את ההגדרה של האיזור משלושה אורכי סירה ל2 או ל4.






אין תגובות:

רשומות פופולריות